✅ Hét baby-event  ✅ +350 merken ✅ Gratis masterclasses
logo

Veelgestelde vragen

Negenmaandenbeurs 2026 vindt van 18 t/m 21 februari 2026 plaats in RAI Amsterdam hal 9, 10, 11 en 12 ingang C

Negenmaandenbeurs vindt plaats in:
RAI Amsterdam hal 9, 10, 11 en 12 ingang C
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam

RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam

De openingstijden zijn:

Woensdag 18 februari 202610.00 - 17.00 uur
Donderdag 19 februari 2026 (incl. avondopening) 10.00 - 21.30 uur
Vrijdag 20 februari 2026 (incl. avondopening) 10.00 - 21.30 uur
Zaterdag 21 februari 2026 09.00 - 17.00 uur

Op de merkenpagina van deze website staat een lijst met merken die aanwezig zijn tijdens de Negenmaandenbeurs 2026. De aanwezige bedrijven op de Negenmaandenbeurs 2026 zijn te vinden op de deelnemerspagina.

De plattegrond is te vinden op de Negenmaandenbeurs website en op een bord in de entree.

De algemene RAI plattegrond is te raadplegen via www.rai.nl.

De activiteiten die tijdens de beurs plaatsvinden zijn terug te vinden in het programma.

Of neem een abonnement op onze gratis nieuwsbrief en ontvang elke maand automatisch al het nieuws per e-mail.

Onthoud goed bij welk bedrijf je iets koopt, voor het geval je aanspraak wilt maken op de garantie.
Via de deelnemerslijst vind je gegevens over exposanten en kun je contact opnemen. De koop is gesloten met de exposant, RAI Amsterdam kan hierin geen verdere rol spelen.

KIJK OP DE iLOST WEBSITE

Staat het voorwerp na een week nog niet op onze website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.

Staat het verloren voorwerp er wel tussen? Laat het weten!
Door het beantwoorden van een paar vragen, weten we zeker wie de eigenaar van het voorwerp is. Het voorwerp kan worden opgehaald of toegestuurd.

We gaan ervan uit dat er geen belemmerende omstandigheden zijn waardoor Negenmaandenbeurs 2026 niet zou kunnen plaatsvinden. Mocht het evenement geannuleerd worden, vanwege externe omstandigheden, zijn de tickets automatisch geldig voor het volgende evenement of krijg je het bedrag van de bestelde tickets terug.

Voor algemene vragen en vragen over toegangskaarten en registratie neem contact met ons op via
negenmaandenbeurs@rai.nl.

Bekijk voor de actuele prijzen de ticketpagina.
Kinderen tot en met 4 jaar kunnen gratis naar binnen. Deze worden gescand aan de kassa tijdens de beurs en hoef je dus niet in de ticketshop te selecteren. Kinderen van 5 t/m 16 jaar betalen € 5,00 voor een toegangsticket. Deze kun je wel bestellen in de ticketshop.

Eventuele acties worden via onze maandelijkse E-newsletter en op social media bekend gemaakt.

Je kunt een ticket kopen via de ticketpagina.

Tijdens het evenement kun je tickets ook kopen bij de ingang.

Negenmaandenbeurs 2026 werkt met tickets op datum. Tickets geven alleen toegang tot het evenement op de datum dat op het tickets staat vermeld.

Er kunnen maximaal 10 tickets online besteld worden.

Via de Negenmaandenbeurs website kan gemakkelijk online een ticket gekocht worden. In de bestelmodule kan er worden aangegeven hoeveel tickets er nodig zijn. Na het voltooien van de bestelling wordt er via e-mail een e-ticket verstuurd.

Dit is het toegangsbewijs. Het e-ticket kan worden gescand vanaf een smartphone voor toegang tot de beurs.
Let op: Het e-ticket heeft een unieke barcode die slechts eenmalig gebruikt kan worden, dus kopiëren is zinloos.

Ben je je ticket(s) kwijt of heb je ze niet ontvangen? Je kunt gekochte tickets opnieuw laten verzenden.
Ga naar het service center van Paylogic en vul je e-mailadres in. Alle geldige tickets die zijn geregistreerd op dit emailadres worden dan nogmaals toegestuurd.

Nee. Dit hoeft niet. Het e-ticket kan bij de entree gescand worden vanaf een smartphone.

Nee. Het ticket voor de Negenmaandenbeurs geeft alleen toegang tot de Negenmaandenbeurs.

Op zaterdag 21 februari 2026 start De Huishoudbeurs, voor € 8,95 extra kun je ook De Huishoudbeurs bezoeken. Selecteer dan De Huishoudbeurs upgrade in de ticketshop. Dit Upgrade-ticket is alleen geldig i.c.m. een Negenmaandenbeurs ticket voor 21 februari 2026!

Als je problemen ervaart bij het bestellen van een ticket raadpleeg dan de Customerservice Paylogic.

Het is mogelijk de datum van de tickets te wijzigen. Daarvoor wordt eenmalig een service fee (à € 3,95) in rekening gebracht.

Procedure

  • Klik in de bevestigingsmail van de bestelling onderaan op de knop 'Bestelling Beheren'.
  • Op de Bestelpagina kies voor 'Meer acties'.
  • Kies 'Tickets wijzigen'.
  • Selecteer de tickets die gewijzigd moeten worden en klik op ‘Akkoord’.
  • Selecteer de tickets voor de andere datum en voldoe de betaling (service fee).

Het is niet mogelijk reeds gekochte tickets te annuleren.

Bekijk de pagina Reis & verblijf voor de mogelijkheden per auto, taxi en openbaar vervoer.

Per metro en bus
Iedere 5 minuten rijdt metro 52 vanuit het centrum van Amsterdam (Amsterdam CS) richting Zuid (halte Europaplein). Metrolijn 52 stopt voor de deur en vormt een ideale verbinding met het Amsterdamse stadshart.
Vanaf NS-station Amsterdam Amstel is de RAI het best te bereiken met metro 51 of bus 65 richting KNSM eiland (halte Scheldeplein). Metro 51 heeft tevens verbinding met Amsterdam Centraal Station. Vanaf Amsterdam Sloterdijk is de RAI het best te bereiken met metro 50 richting Gein (halte station Amsterdam RAI).

Per trein
NS-station RAI ligt op 300 meter van de RAI en heeft regelmatig verbinding met station Amsterdam-Duivendrecht, station Amsterdam-Amstel en station Schiphol, die zijn aangesloten op het internationale intercitynet. Meer informatie via de NS Reisplanner.

Per vliegtuig
Met de auto, trein, taxi of bus is het 15 minuten reizen van Schiphol Airport naar RAI Amsterdam. Op Schiphol.nl staat een overzicht van actuele vluchtinformatie, aansluitend vervoer naar de RAI en zakelijke faciliteiten op de luchthaven.

RAI Amsterdam ligt aan de ringweg A 10 (Afslag S109 RAI). Direct bij het naderen van Amsterdam via de autosnelweg A1 (Amersfoort/Amsterdam), A2 (Utrecht/Amsterdam) of A4 (Den Haag/Amsterdam) wordt de RAI aangegeven op de bewegwijziering-borden. RAI Amsterdam ligt direct aan de ringweg (afslag 9). Vanaf de afslag is de route naar de parkeergarages aangegeven.

Met navigatiesystemen navigeren naar:

RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam


De 'P-RAI' borden zijn echter leidend.

RAI Amsterdam
Europaplein 24
1078 GZ Amsterdam

  • Per auto/taxi: ± 10 minuten (kan langer duren tijdens de spits)
  • Per metro: ± 6 minuten vanaf halte Europaplein
  • Per tram: ± 25 minuten

Bekijk de FAQ's voor parkeren bij RAI Amsterdam.

Nee. Voor de Negenmaandenbeurs zijn geen losse NS-dagretours beschikbaar in de webshop.

Op deze iAmsterdam website is allerlei informatie over Amsterdam te vinden.

In de directe omgeving van RAI Amsterdam bevinden zich diverse winkels, restaurants en supermarkten.

De iAmsterdam website geeft informatie over restaurants in Amsterdam

 

Via RAI Hotel Services, 020 549 19 27 of hotelservices@rai.nl, kan er tegen gunstige tarieven een hotelkamer geboekt worden.

Boek je hotelkamer online

 

RAI Hotel Services helpt graag bij het vinden van hotelaccommodatie.

RAI HOTEL SERVICES

Het is ook mogelijk om online een hotelkamer te boeken.

In de RAI hangen 700 beeldschermen, het zogenaamde RAILive! systeem. Op deze beeldschermen worden hallen, zalen en evenementen weergegeven maar ook hoe laat het is en waar men zich in de RAI bevindt.

Tevens hangen op strategische plekken in de RAI plattegronden met een duidelijke legenda.

Tijdens grote publieksevenementen is het mogelijk om een rolstoel in bruikleen te krijgen. Reserveren vooraf is noodzakelijk, stuur een e-mail naar ReceptieRAID@rai.nl met de volgende gegevens:

  • Naam;
  • Telefoonnummer;
  • Datum van ophalen;
  • Evenement/beursnaam.

Het lenen van een rolstoel is gratis. Wel vragen wij een contante borg van € 50,00. De contante borg wordt geretourneerd bij het inleveren van de onbeschadigde rolstoel.
Een geldig legitimatiebewijs is nodig bij ophalen.

 

Nee, in navolging van de Europese tabakswet is ook RAI Amsterdam per 1 juli 2008 rookvrij. Het rookverbod geldt in alle RAI-gebouwen, inclusief cateringlocaties en parkeergarages. Ook tijdens op- en afbouw is roken binnen niet meer toegestaan!

Voor rokers zijn buiten speciale rookzones gecreëerd. Houd er rekening mee dat wanneer buiten gerookt gaat worden, er een stempel bij de entrees gehaald moet worden zodat het beursgebouw weer betreden kan worden.

De overheid legt boetes op aan personen en organisaties die zich niet aan de wet houden. RAI Amsterdam is bij overtredingen dus strafbaar en zal boetes waar mogelijk doorbelasten aan organisaties of individuen. Om dit zo veel als mogelijk te voorkomen, zullen wij rokers actief attenderen op het rookbeleid. Daarnaast rekenen wij op ieders medewerking!

Ja. Tegen betaling van € 2,00 kan een jas in de garderobe achterlaten worden.

 

Ja, er is een bewaarservice voor tassen aanwezig. De kosten bedragen € 4,00 per tas. Er zijn geen kluisjes aanwezig. Locaties van de bewaarservice zijn te vinden op de plattegrond.

In de entrees van het RAI complex, zijn geldautomaten aanwezig. Bij de informatiebalies in de diverse entrees kan geïnformeerd worden naar de exacte locaties waar geld kan worden opgenomen.

TIP: pin van tevoren om lange wachtrijen bij de pinautomaat te voorkomen.

Verspreid over de beurs zijn tal van cateringfaciliteiten aanwezig met een breed assortiment aan gerechten en dranken.

 

Ja, er is overal gratis wifi beschikbaar tijdens Negenmaandenbeurs.

Er is een verschonings- en voedingsruimte aanwezig waar je afgeschermd je kindje kunt verschonen en voeden. Zie de plattegrond op de website voor de exacte locatie.

In de voedingsruimtes is een magnetron aanwezig.

Nee er is geen kinderopvang aanwezig.

Ja er is een gebedsruimte. De gebedsruimte beschikt over een wasruimte en twee aparte cabines waar mensen van alle religies rustig kunnen bidden of mediteren. De gebedsruimte is altijd open en bereikbaar via Entree D op niveau -1. De twee cabines waarin mensen kunnen bidden en/of mediteren zijn, per cabine, afsluitbaar vanaf de binnenkant.

Voor algemene vragen en vragen over tickets en registratie neem dan contact met ons op via
negenmaandenbeurs@rai.nl.

RAI Amsterdam beschikt over een beperkt aantal parkeerplaatsen. Op zaterdag adviseren we je reis met het openbaar vervoer te plannen. Kies je dan toch voor de auto? Reis dan zoveel mogelijk samen.
Via de RAI-parkeerwebshop kun je vooraf een parkeerticket bestellen tegen een speciaal tarief voor woensdag 18 tot en met vrijdag 20 februari 2026. Voor zaterdag 21 februari 2026 zijn online vooraf parkeertickets beschikbaar voor twee externe parkeerlocaties op 10 tot 15 minuten loopafstand van RAI Amsterdam. Let op: tickets met een speciaal tarief moeten vooraf worden aangeschaft en zijn niet beschikbaar op locatie.

Via de RAI Parkeerwebshop kun je een parkeerticket bestellen. Kies de dag van je bezoek, dan worden de beschikbare opties automatisch getoond.

  • Het tarief per dag is € 36,00 en het tarief per uur is € 6,00;
  • Het tarief per dag vooraf online is € 23,00.

Let op: dit is niet beschikbaar voor zaterdag 21 februari 2026.
Via de RAI Parkeerwebshop kun je een parkeerticket bestellen. Kies de dag van je bezoek, dan worden de beschikbare opties automatisch getoond.

Via de RAI-parkeerwebshop kun je vooraf een parkeerticket bestellen tegen een speciaal tarief voor woensdag 18 t/m vrijdag 20 februari 2026.
Op zaterdag, 21 februari 2026, zijn parkeertickets alleen vooraf online beschikbaar voor twee externe parkeerlocaties, op 10 tot 15 minuten loopafstand van RAI Amsterdam.

Houd er rekening mee dat het op zaterdag erg druk is en het openbaar vervoer wordt aangeraden. Als je met de auto komt, zorg dan dat je vroeg aanwezig bent. Tickets met een speciaal tarief moeten vooraf worden aangeschaft en zijn niet beschikbaar op locatie.

De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1.90 meter. Voertuigen tot max. 2.70 meter hoog kunnen in P4 garage parkeren.

Bij de parkeerbetaalautomaat kan er betaald worden met contant, bankpas, Visa, Mastercard of American Express.

In de parkeerwebshop met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express.

Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.
Mindervaliden kunnen op vertoon van de GPK altijd parkeren bij de RAI.

Een minder validen parkeerplek kan van tevoren niet worden gereserveerd.

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook externe locaties ingezet, volg hiervoor Route 11. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet naar de RAI.

Als er van tevoren een parkeerkaart is gekocht dan staat op het ticket aangegeven waar er geparkeerd kan worden. Op het ticket staat ook uitgelegd welke route er gevolgd kan worden.

Bij het inrijden van de RAI parkeergarage wordt het kenteken van de auto gelezen door een camera. Een parkeerkaart wordt niet uitgegeven en is niet nodig.

Betaal voor het uitrijden bij de parkeerautomaat door het kenteken in te voeren. Bij de uitgang wordt het kenteken opnieuw gelezen waarna de slagboom automatisch opent.

Het is mogelijk om bij de parkeerautomaat een kwitantie te ontvangen, dit kan bij het betalen worden aangegeven.

Nee, er kan niet met de auto tot de ingang gereden worden. Wel kan er bij loge P7 uitgestapt worden en daarna het terrein weer verlaten. Loge P7 is in het midden van het complex. Volg P – RAI 7 om bij loge P7 te komen.

De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging. Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden

Zodra één van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Ook als er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.

Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Door de kentekenregistratie is het ook mogelijk om de geldigheid van een reservering na te gaan.

Het is ook mogelijk door kentekenregistratie de auto te lokaliseren in de garage.

RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.

RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.

RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het e-mailadres parking@rai.nl.

RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.

De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

De kentekengegevens blijven 30 dagen in het Parkeer Management Systeem staan, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering.

De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.

Neem dan contact met ons op via parking@rai.nl.