Negenmaandenbeurs 'nieuwe stijl' groot succes

zaterdag, 14 mei 2022

Duurzaamheid en tech-oplossingen belangrijke trends op grootste baby-event

De Negenmaandenbeurs beleefde een succesvolle 36e editie. Na een afwezigheid van ruim twee jaar door de coronamaatregelen was RAI Amsterdam de afgelopen dagen weer de place to be voor aanstaande en jonge ouders. Deze keer vier dagen en zonder de Huishoudbeurs die normaliter gelijktijdig met de Negenmaandenbeurs wordt gehouden. Met 100% focus op de beoogde doelgroep waren zowel bezoekers als exposanten zeer enthousiast over deze Negenmaandenbeurs ‘nieuwe stijl’. Belangrijke trends waren duurzaamheid en tech-oplossingen. De volgende editie van de Negenmaandenbeurs is van 15 tot en met 18 februari 2023 in RAI Amsterdam.

Tijdens het grootste consumentenevenement in Nederland over zwangerschap en baby’s konden bezoekers na twee jaar coronastilstand weer alles met eigen ogen bekijken en uitproberen op de beursvloer. Ruim 250 merken – waaronder zowel de grotere bekende namen als een ruim aanbod kleinere upcoming merken – presenteerden er de allernieuwste innovaties en er waren vele experts aanwezig om bezoekers te inspireren en te informeren over een goede start voor kind en gezin.

Masterclasses en workshops

Het evenement kende daarnaast onder meer een kinderwagen en bak-/mamafiets testparcours, een stand waar 3D & 4D echo’s werden gemaakt en natuurlijk de producten van de jaarlijkse Baby Innovation Award. Verder hadden bezoekers beduidend meer interesse voor het uitgebreide programma informatieve masterclasses en workshops, met dit jaar speciale aandacht voor het welzijn van de ouders. Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje en het Emma Kinderziekenhuis Amsterdam UMC waren aanwezig om de bezoekers tips te geven voor een optimale start voor de jongste telgen in het gezin. De officiële opening van het evenement werd op 11 mei verzorgd door Mama Deli samen met de zwangere Naomi van As. Zij gaf het startsignaal voor een ludieke baby kruiprace, waar de kleinste topatleten in actie kwamen. 

Trends

Er was deze editie veel aandacht voor duurzame producten. Gemaakt van 100% recycled plastic en andere materialen, maar ook geproduceerd binnen Europa of zelfs op eigen bodem. Er waren ook veel energiebesparende producten te vinden, zoals een babybadje dat opvouwbaar is en maar liefst 75% water bespaart door het nieuwe ontwerp. Daarnaast sprongen de wasbare luiers eruit. Voorheen stond er maar één aanbieder op de beurs, dit jaar waren het er al drie.

Winnaar Negenmaandenbeurs Consumer Award

Er was tevens veel vraag naar tech-oplossingen. Op de beurs werden talloze babytech producten, gadgets en apps gepresenteerd. Consumenten kozen de Maxi Cosi Connected Home van Dorel Juvenile als winnaar voor de Negenmaandenbeurs Consumer Award. Vier apparaten op één app, allemaal verbonden om de slaapkamer van de baby slimmer te maken en de ouders te ontzorgen. “We zijn heel trots op deze prijs, vooral omdat dit de keuze is van de consument. Negenmaandenbeurs is voor ons een perfect platform om de aanstaande en kersverse ouder te bereiken!” zegt Lauren van Schijndel van Dorel Juvenile.

Positieve reacties 

De Negenmaandenbeurs trok de afgelopen vier dagen ruim 23.000 bezoekers naar RAI Amsterdam. Voor het eerst werd het evenement niet gelijktijdig met de Huishoudbeurs gehouden. “Onze exposanten zijn zeer te spreken over deze editie en we hebben veel positieve reacties gekregen van de bezoekers”, zegt Daniëlle Meester van de Negenmaandenbeurs. “Uit de eerste onderzoeksresultaten blijkt dat ruim 90 procent van de bezoekers tevreden was over de kwaliteit van de aanwezige bedrijven en merken. Ook heeft 91% iets gekocht, besteld of is van plan dat te doen naar aanleiding van het beursbezoek. We zijn ongelooflijk trots op deze bijzondere mei-editie en kijken nu al uit naar de volgende, in februari 2023”.

De volgende editie van de Negenmaandenbeurs wordt van 15 tot en met 18 februari 2023 gehouden, waarbij alleen de laatste beursdag gelijktijdig met de Huishoudbeurs zal zijn.

Kijk hier voor beeldmateriaal.