Negenmaandenbeurs wederom een succes

  • 27-02-2015
  • Negenmaandenbeurs

Negenmaandenbeurs wederom een succes
Ook dit jaar was de Negenmaandenbeurs weer een groot succes. In de week van 19 t/m 23 februari was de Negenmaandenbeurs dé plek voor jonge en aanstaande ouders met creatieve workshops, aantrekkelijke aanbiedingen en deskundig advies. Dit jaar werd de Negenmaandenbeurs op bijzondere wijze geopend door Thomas Berge. Hij gaf het startsignaal voor de Luierrace, een kruiprace voor Baby' s, die werd geinnitieerd door Kruidvat. Deze opening was het start van een succesvolle beurs.

Op de Negenmaandenbeurs kregen de ruim 50.000 bezoekers antwoord op alle vragen over hun zwangerschap, het eerste levensjaar van hun kind en over (op-)voeding, verzorging en financiën. Beursmanager Nicole Tuitert van RAI Amsterdam blikt zeer tevreden terug op de beurs: "Er was dit jaar weer veel te doen voor onze bezoekers. Zoals 'Mini Masterclasses' , creatieve workshops en spetterende modeshows. Bezoekers hoefden zich geen moment te vervelen tijdens hun bezoek". Een bijzonder moment op de eerste beursdag was de uitreiking van de speciale Kikker-postzegel ter ere van Kikkers 25ste verjaardag.

Puur Baby Plaza
Voor de tweede keer was Puur Baby Plaza op de beursvloer te vinden; een initiatief van BabyBeGood, With a touch of Rose en Kaatje Katoen. Dit is het platform voor biologische, ecologische en Fair Trade producten. Er werd voorlichting gegeven voor een bewuste en gezonde leeftstijl voor ouder en kind, aan de hand van informatie, producten en er vonden diverse creatieve en informatieve workshops plaats.

Baby Innovation Award
Vlak na de opening van de Negenmaandenbeurs werd de Baby Innovation Award uitgereikt. In totaal waren er zeven categorieën. De beoordeling van de producten ging aan de hand van drie rondes. Eerst werden de noviteiten beoordeeld door een vakjury, daarna konden consumenten stemmen op de nominaties én er was een jurydag waar moeders uit de praktijk hun oordeel konden geven. Uiteindelijk hebben de volgende producten een prijs in ontvangst genomen:

  • Mutsy IGO, een bijzondere kinderwagen van maar liefst 3,4 kilo. (categorie Mobility)
  • Pippi-carrier, de drager waardoor een autostoeltje multifunctioneel wordt, doordat deze op elke winkelwagen past. (categorie Travel & Safety)
  • GelWire, de revolutionaire gelbeugelbeha die perfecte steun en comfort biedt voor iedere jonge moeder. (categorie Feeding)
  • Neckerchew, een slab inclusief een bijtring. (categorie Care)
  • Shnuggle babybad, nog een winnaar in de categorie Care. Hét ergonomische badje die ervoor zorgt dat je kindje niet onderuit kan zakken
  • Grow Up Bed, een ombouwbed die aangepast kan worden op de leeftijd van je kindje. (categorie Furniture & Decoration)
  • Weerol, een veelzijdig stuk speelgoed dat kan functioneren als loopkarretje, duwwagen of kruiwagen. (categorie Toy)
  • Het consumentenpanel wees de BuggyBar van Dooky, Xplorys als winnaar aan voor de Ouders van Nu Award

Praktische informatie Negenmaandenbeurs
De dertigste editie van de Negenmaandenbeurs wordt van 25 februari tot en met 1 maart 2015 gehouden in RAI Amsterdam. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 – 18.00 en op donderdag en vrijdag van 11.00 tot 22.00 uur. Meer informatie is te vinden op www.negenmaandenbeurs.nl, Facebook en Twitter.

Noot voor de redactie / niet voor publicatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Marketing Communicatie & PR Manager: Micky Zuiderwijk.

+31 20 549 3039 | +31 6 4643 7776

Deel dit artikel

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste foto's

Meer foto's

Nieuwste Video

Meer video's »