Bezoekers trekken portemonnee op Negenmaandenbeurs 2020

Bezoekers trekken portemonnee op Negenmaandenbeurs 2020

 
Ouders (in spe) hebben financieel veel over voor hun baby. Onderzoek onder bezoekers van de Negenmaandenbeurs geeft aan dat maar liefst 85% van de bezoekers een aankoop deed van gemiddeld € 204,89. De informatiebehoefte van bezoekers was ook opvallend. De volgende Negenmaandenbeurs vindt plaats van woensdag 24 februari t/m zondag 28 februari 2021 in RAI Amsterdam.

In totaal bezochten 43.321 ouders (in spe) de beurs. De voorlopige onderzoeksresultaten geven aan dat 64% van de bezoekers er voor de eerste keer was. 64% is in verwachting, waarvan 66% van het eerste kindje.

Goede gesprekken en taboes doorbroken 
Kinderartsen, lactatiekundigen, seksuologen, anesthesiologen en een slaapcoach; dit jaar kregen zorgprofessionals een grote rol in de programmering. Zij gingen in gesprek met bezoekers over onder meer pijnbestrijding tijdens de bevalling, postnatale depressies, seks tijdens de zwangerschap en de feiten en fabels over borstvoeding. “Het is mooi dat ook taboe onderwerpen een plek krijgen op de Negenmaandenbeurs. De drempel tot het voeren van een gesprek bleek niet hoog. Consumenten maakten er graag gebruik van en voelden zich echt gesteund en gehoord. Wij vinden het heel belangrijk om bewustwording te creëren over onderwerpen in de geboortezorg die soms meer op de achtergrond staan.”, zegt Soorien Zeldenrust van Ouderplatform Nona.

Winnaar Negenmaandenbeurs Consumer Award
Naast hi-tech, design en duurzaamheid, ligt de nadruk van de nieuwste babyproducten op het gebruikersgemak. Consumenten kozen dit jaar voor het AeroSleep Evolution Premium matraspakket als winnaar van de Negenmaandenbeurs Consumer Award. Door de speciale wigvormige insnijding van het koudschuim is het matras ook als refluxmatras te gebruiken, een innovatieve oplossing voor baby’s met refluxproblemen.

Eerste Geboortezorg Vakdag groot succes
Parallel aan de Negenmaandenbeurs vond dit jaar voor het eerst de Geboortezorg Vakdag plaats. Zo’n 350 geboortezorgprofessionals – verloskundigen, kraamverzorgenden, gynaecologen en echoscopisten – namen deel. Daniëlle Meester, initiator van de Geboortezorg Vakdag, vertelt enthousiast: “Deze eerste vakdag-editie is boven verwachting verlopen. We organiseren al 35 jaar de Negenmaandenbeurs voor consumenten, met deze jaarlijks terugkerende vakdag bieden we nu ook zorgprofessionals een ontmoetingsplek. Samen met vakblad NATAAL en Eva Pajkrt namens Amsterdam UMC en Stichting Stop te vroeg bevallen hebben we hele interessante programma’s neer kunnen zetten waarvoor de deelnemers ook accreditatiepunten ontvangen."

Noot voor de redactie / niet voor publicatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Brand Marketing Manager: Micky Zuiderwijk.

+31 6 4643 7776

Deel dit artikel

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste foto's

Meer foto's

Nieuwste Video

Meer video's »