32e editie van de Negenmaandenbeurs bij zowel bezoeker als exposant goed 'bevallen'

  • 26-02-2017
  • Negenmaandenbeurs

De 32e editie van de Negenmaandenbeurs is op zondag 26 februari positief afgesloten. Tijdens deze editie konden de 51.619 zwangere vrouwen en jonge ouders zich vijf dagen te goed doen aan het aanbod van meer dan 200 exposanten en een gevarieerd programma met deskundige Mama Masterclasses, workshops en optredens op het podium. Musical acteur en zanger Jim Bakkum opende de beurs op ludieke wijze met 15 dansende vaders met hun baby’s.

Uit onderzoek blijkt dat bezoekers met een goed gevoel weer naar huis gingen. 84% van de bezoekers gaf de beurs een 7 of hoger en 90% van de bezoekers zou de beurs aanbevelen aan een zwangere vriendin, zus of bekende. De gemiddelde besteding van € 169,00 was zeer hoog dit jaar en ze bleven 5 uur op de beurs.

Veel nieuwe innovaties
Tijdens de eerste dag van de beurs werden in zeven categorieën de Baby Innovation Awards uitgereikt. De winnende producten zijn het fietszitje Thule Yepp Nexxt Maxi, de Mippaa Stair Trainer, de BabyWatcher, de 3D borstkolf Chicture van Horigen, het Tuck-Inn beddengoed van Witlof for Kids, de Fun Flex (multifunctioneel babyspeelgoed) en de cadeaudoos van Verh!p.

Duurzaam aanbod
Het Puur Baby Plaza was een levendig centrum met workshops, informatie en duurzame producten over gezonde en bewuste levensstijl voor jou en je kind. Een gezonde levensstijl blijft belangrijk voor werkende moeders, dat bleek uit de populariteit van het plein tijdens de beurs. Naast producten en informatie stond gezonde voeding en een gezonde start voor je kind ook centraal op het Puur Baby Plaza.

Meer aandacht voor de (aanstaande) vader
Het percentage (aanstaande) vaders ligt ieder jaar zo rond de 5%. Voldoende reden om voor deze bezoekers een speciaal programma op te zetten. De papa’s konden dit jaar de speciale Papa Route lopen voor leuke gadgets en een stoomcursus vaderschap in de Papaklas Lounge.

Tevreden exposanten
Voor de ruim 200 bedrijven is de Negenmaandenbeurs het moment om in contact te komen met hun doelgroep. First time deelnemer HEMA is onder de indruk. “We krijgen heel veel leuke en positieve reacties” zegt Adriana Hoppenbrouwer, CMO van HEMA. Ad Ammerlaan, eigenaar van Little Dutch kijkt voldaan terug op hun deelname: “Dit is voor ons dé beurs om zwangere vrouwen kennis te laten maken met ons merk.”

Praktische informatie Negenmaandenbeurs 2018
De Negenmaandenbeurs 2018  vindt plaats van woensdag 21 februari tot en met zondag 25 februari 2018 in RAI Amsterdam. 

Meer informatie is te vinden op www.negenmaandenbeurs.nl en te volgen op Twitter: @9maandenbeurs en Facebook: www.facebook.com/Negenmaandenbeurs 

Noot voor de redactie / niet voor publicatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Marketing Communicatie & PR Manager: Micky Zuiderwijk.

+31 20 549 3039 | +31 6 4643 7776

Deel dit artikel

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

blijf op de hoogte »

Nieuwste foto's

Meer foto's

Nieuwste Video

Meer video's »