Het verhaal van: MINIMONKEY

  • 16-06-2017
  • Margot Visser, eigenaresse Minimonkey
  • Babymerken van Nederlandse bodem

Toen onze eerste dochter in 2005 geboren werd, kreeg ik te maken met allerlei babyproducten. Sommige waren lastig te gebruiken, niet prettig of het product waar ik naar zocht bestond simpelweg niet. Het is mijn missie geworden om het leven van ouders en kinderen makkelijker en leuker te maken door innovatieve oplossingen te bedenken en daarmee vrijheid te creëren. Ik heb mijn baan bij de bank opgezegd en ben Minimonkey begonnen.


Innovatie

De uitdaging zit er bij mij altijd in om iets op de markt te brengen wat handig is en makkelijk om mee te nemen. De Minichair is hier een goed voorbeeld van. Het idee kwam op een morgen uit de lucht vallen. Binnen een week had ik een sample wat zo goed was dat het product meteen in productie kon. Inmiddels is de Minichair – maakt van iedere stoel een babyzitje - onze wereldwijde bestseller.

Inspiratie

De meeste inspiratie doe ik op in de praktijk. Niet voor niets sta ik al tien jaar op de Negenmaandenbeurs. Wat mij betreft dé plek voor jonge ouders om zich te oriënteren en voor mij een geweldige inspiratiebron om te zien, horen en voelen waar behoefte aan is.


Go light and live

De wensen van ouders veranderen. Neem een draagdoek. Al eeuwenlang gebruikten mensen gewoon een lapje stof om hun kind te dragen. Inmiddels wordt er steeds meer waarde gehecht aan veiligheid en gemak. Onlangs heb ik mijn klassieke Sling doorontwikkeld naar een moderne variant die vanaf de geboorte zowel ergonomisch als veilig is. De Sling Unlimited past op ieder modelletje, zelfs in je tas ;-). Dat geeft mij een kick en motiveert mij om door te gaan.

Baby & peuterkleding algemeen